Aktualności, Dęblin

Do Radomia już jeżdżą pociągi

Opublikowano 14 marca 2019, autor:

Zakończył się kolejny etap prac linii kolejowej nr 7. Po ponad rocznej przerwie pociągi wróciły na tory

W niedzielę (10 marca) po długiej przerwie Polskie Linie Kolejowe wznowiły ruch na trasie Dęblin-Bąkowiec. Dzięki temu podróżni mogą jeździć bezpośrednio pociągiem do Radomia. – Tym samym kończy się zastępcza komunikacja autobusowa do Bąkowca, wprowadzona w grudniu 2017 r. – mówi Karol Jakubowski, z zespołu prasowego PKP PLK. Obecnie uruchomiono 12 pociągów osobowych. Pierwszy odjeżdża o godz. 4:02, ostatni o 21:12. Czas podróży to 57 minut. Na rozkładzie PKP podało także 5 kursów pociągów pospiesznych. Czas przejazdu to 1,5 godziny.

Roboty postępują

W Dęblinie jest gotowy peron nr 2. Już w grudniu przywrócono ruch pociągów do Łukowa. Pasażerowie otrzymali nowe ławki, oświetlenie i gabloty informacyjne. Zakończyła się budowa szerokiej wiaty, która osłoni podróżnych przed deszczem. Na jednokrawędziowym peronie nr 1 przy dworcu ułożono płyty peronowe i nową nawierzchnię. Wybudowano też nowe chodniki. Aktualnie montowane jest oświetlenie. – W trakcie budowy znajduje się peron wyspowy nr 3. Obiekt zostanie oddany do użytku w czerwcu – informuje Jakubowski. Po zakończeniu modernizacji pasażerowie będą korzystać z trzech peronów wyposażonych w funkcjonalne wiaty, ławki i tablice z rozkładami jazdy. Perony będą dostosowane dla osób niepełnosprawnych, a ścieżki dotykowe ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym. Na perony 2 i 3 dostaniemy się przejściem podziemnym wyposażonym w pochylnie i trzy windy. Powstały już ściany, zadaszenie tunelu oraz schody. Obecnie przejście umożliwia dojście do peronu nr 2.

W czerwcu otworzą ul. Balonna

Zakończyła się budowa torów na wiadukcie kolejowym nad ul. Balonna w Dęblinie. Pierwszym torem jeżdżą już składy towarowe. Ułożono szyny drugiego toru oraz zakończył się montaż sieci trakcyjnej. Przebudowany wiadukt umożliwi sprawny i szybki przejazd pociągów. Korzyści z przebudowy mają odczuć kierowcy. – Obiekt został podwyższony i poszerzony, co zapewni płynny, dwustronny ruch, który do tej pory odbywał się naprzemiennie – zaznacza Karol Jakubowski. Otwarcie drogi pod wiaduktem nastąpi na początku czerwca br. Po modernizacji pociągi na odcinku Pilawa – Dęblin – Lublin pojadą z prędkością 160 km/h.

Nowe mosty na Wieprzu

Gotowe są już obie bliźniacze konstrukcje o długości 170 m i szerokości 22 m. Te zostały wsunięte na podpory za pomocą specjalnych siłowników. Każda z nich waży 1000 ton. Od ubiegłego roku po jednej z nich jeżdżą ciężkie składy towarowe obsługujące m.in. Zakłady Azotowe w Puławach. Drugi obiekt zostanie oddany do użytku wraz z jednym torem na odcinku Dęblin – Lublin na jesieni

 

Napisz komentarz »