:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
PILNE
Andrzej Matysiak - blog 29/09/2019 13:31

Wiele razy zastanawiałem się, o co tak na prawdę chodzi w tym "zamieszaniu" wokół Sądów i Sędziów. Jakie to ma znaczenie z puntu widzenia przeciętnego "Kowalskiego", takiego jak np. ja. Czy jak orzeka Sędzia "X" to jest praworządność, a jak Sędzia "Y" to tej praworządności już nie ma? Jeśli nie ma, to gdzie się podziała? Wyleciała na księżyc? Przecież, mówię tu z pozycji przeciętnego obywatela, nie zniknęły kodeksy, procedury, możliwości odwołań, do Strasburga włącznie. Adwokaci też dalej działają, a w mediach można wypisywać i wygadywać co tylko się podoba. Widać i słychać to na każdym kroku. Nie jest to też bez znaczenia na opinię publiczną. W krajach zachodnich to Parlament decyduje kto będzie się czym zajmował, przez jaki czas i za jakie wynagrodzenie. Bo to przecież Parlament jest w demokracji najwyższą władzą. Może wszystko uchwalić, z Konstytucją włącznie, może wszystko i wszystkich wymienić. O co więc ta awantura, która jest słyszalna nawet w Brukseli. Mnie się wydaje, może się mylę, że tu chodzi tylko i wyłącznie o wpływy. Po transformacji w sądownictwie nie było porządnej lustracji. Są jeszcze sędziowie, którzy orzekali w niedalekich i niechlubnych czasach. Trzymają się razem i próbują nic nie zmieniać. Ktoś może powiedzieć, że w PRL-u też były Sądy, Kodeksy i procedury, a praworządność wyglądała, jak wyglądała. Wszyscy pamiętamy. No tak, ale wtedy były inne czasy. Po 45-tym roku był stan niemalże wojny domowej a sędziowie czy prokuratorzy byli bardzo często po kursach. Wypełniali zadanie jakie im tamtejsza władza nakazała. Teraz czasy są diametralnie inne chociaż też nie wolne od tarć między partyjnych i nawet międzynarodowych. W ogóle od zgrzytów międzypartyjnych się chyba nigdy nie uwolnimy. Takie są reguły gier politycznych. Podziały i to bardzo głębokie są w bardzo wielu demokracjach zachodnich. Najważniejsze to, moim zdaniem, to aby nie stracić w tych "zapasach" celu nadrzędnego. Interesu Polski. Przecież wszyscy od lewa do prawa, zwłaszcza przed wyborami, ten właśnie interes mają podobno na sercu.

Reklama

Praworządność komentarze opinie

  • Jakub D. - niezalogowany 2019-10-03 21:06:44

    Chciałbym zadać Panu zasadnicze pytania. Czy zna Pan treść polskiej konstytucji? Po co został stworzony ten dokument? Co to jest trójpodział władzy? Dlaczego jest tak ważny w demokratycznym państwie prawa? Czy niezależność sądów (przede wszystkim od polityków) ma wpływ na nasze życie?
    W swoim tekście wyraźnie napisał Pan, że parlament "może wszystko uchwalić, z Konstytucją włącznie, może wszystko i wszystkich wymienić". Właśnie taki model państwa próbuje zmontować nam od czterech lat PiS, nazywając to "demokracją" i "wolnością". W takim systemie obowiązująca Konstytucja jest tylko przeszkodą do realizacji wizji partii. Konstytucja przecież narzuca przestrzeganie wiążącego RP prawa międzynarodowego (art. 9), trójpodział władzy (art. 10), niezależność sądów i trybunałów od innych władz (art. 173) i – co dla PiS-u najgorsze – mówi, że do jej zmiany konieczne jest co najmniej 2/3 głosów poselskich (art. 235).
    No więc skoro PiS nie ma tych 2/3 głosów, posłowie i zwolennicy obecnej władzy udają, że Konstucji RP nie ma, albo że jej zapisy nie znaczą tego co znaczą. Zaczęło się w momencie, gdy prezydent Duda nie zaprzysiągł 3 prawidłowo wybranych sędziów, bo mu się nie podobali. Z kolei premier Szydło nie opublikowała wyroku TK, bo... też jej się nie podobał. PiS nielegalnie wprowadził swoich ludzi do TK na miejsca już obsadzone, mianował na prezesa TK "odkrycie towarzyskie" Kaczyńskiego, a potem parlament i prezydent Kaczyńskiego wyprodukowali pod dyktando Ziobry niekonstytucyjne ustawy dające mu nieograniczoną władzę nad sądami. Oczywiście tych "ustaw" nikt już nie zaskarżał do TK kierowanego przez "odkrycie" Kaczyńskiego, bo nie był to już niezależny TK.
    Do tej całej historii należy dorzucić inne fakty. Minister Ziobro steruje nie tylko niekonstytucyjnie obsadzoną KRS (do tej pory, mimo wyroku NSA Kancelaria Sejmu nie opublikowała listy nazwisk sędziów, którzy mieli poprzeć tę garstkę kandydatów od Ziobry), przez co wpływa m.in. na obsadzenie stanowisk w izbie dyscyplinarnej SN, ale także jest prokuratorem generalnym, mogącym na życzenie przejąć kontrolę nad każdą sprawą, zwłaszcza niewygodną dla PiS-u.
    To, że przeciętny Kowalski może jeszcze nie odczuć dewastacji wymiaru sprawiedliwości wynika przynajmniej z trzech faktów. Po pierwsze PiS musi tłumaczyć się z ww. łamania praworządności opisanej w Traktatach UE przed TSUE i Komisją Europejską (w dalszym ciągu jesteśmy członkiem UE, gdzie obowiązują normy, do przestrzegania których suwerennie się kiedyś zobowiązaliśmy). Po drugie, przeciętnym Kowalskim władza słabo się interesuje dopóki nie uczestniczy on w sprawach politycznych. Po trzecie, sędziowie w ogromnej większości nie dali się zastraszyć ludziom Ziobry, tak "wybitnym" jak chociażby sędzia Piebiak, opiekun internetowych hejterów przy boku Ziobry.
    Co do sędziów, którzy rzekomo nadal pracują, a wydawali wyroki w "niechlubnych czasach", bardzo chciałbym poznać listę tych ludzi. Zastanawia mnie, ile lat muszą mieć osoby, które w PRL-u zdążyły zostać sędziami, zabłysnąć jako dyspozycyjni funkjonariusze władzy i po 30 latach od upadku PRL-u nadal orzekać.
    Mówi Pan o "interesie Polski" jako celu nadrzędnym. To oczywiste, ale niestety ten "interes" każdy postrzega inaczej. Dla mnie najważniejszy jest szacunek do umowy, jaką miedzy sobą jako obywatele kiedyś zawarliśmy, czyli obowiązującej Konstytucji RP, w tym ww. niezależności sędziów, ale także bezstronność władz publicznych w sprawach przekonań religijnych (art. 25) czy równe traktowanie wszystkich przez te władze (art. 32). Z ogromną przykrością stwierdzam, że ludzie PiS, przy pomocy TVP i swoich mediów partyjnych, atakując niezależnych sędziów, bratając się z władzą kościelną, a ostatnio szczując na osoby LGBT czy nie-katolików podeptali wszystkie wartości, które chciałbym, aby były szanowane w moim kraju.

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-04 10:55:52

    Umowy kiedyś zawarte i niepisane normy zasady ,ktore przez 30lat były respektowane i kontynuowane taka "ala \' wewnętrzna dyplomacja nawet komuchy jej nie nadwyręzały ,PiS zepsuł dla wladzy i wizjii wszystko co byo wypracowane w biznesie ,etosie praca i tzw polityce i samorządzie . Przykłąd Warszawa - konserwator zabytków -tyle lat był na wewnetrznej umowie rozdział PiS rozwalił to i wojewoda rzadzi .Potwierdzam komentarz Jakuba

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-04 11:07:06

    tzw szary człowiek nie dostrzega bo to są niuanse, działanie na krawędzi prawa lub łamanie prawa ale tv tak to opracuje ,że winna opozycji ,
    Szary człowiek nie odczuwa np zmian sądownictwa PIS, bo jeszcze go nie dotknęło , ale juz moze odczuc np kolega co miał zderzenie samochodem z premier , albo demonstranci bez końca legitymowani przez policje itd Nigdy w Polsce nie było demonstracji i rewolucji ,że zabierana jest wolnosć bo Polak ma to .............. zawsze przewroty były przez tzw "miske " a pożniej dopiero rozpędem dołaczane były sprawy wolnościowe .Tak było od lat 1950-89, powstania były przez brak jedzenia lub wysokich cen.

  • gość 2019-10-06 16:55:26

    Treść komentarza...

  • Andrzej Matysiak 2019-10-06 17:31:14

    Trudno mi dyskutować o zawiłościach prawnych, które poruszył Pan Jakub D. gdyż w przeciwieństwie do Pana nie jestem prawnikiem. Zresztą w sprawach wyboru sędziów, których mianował Prezydent Polski a nie jakiś Duda, różne zdania mieli nawet konstytucjonaliści. No, ale Pan oczywiście wie lepiej. To zresztą Pańskie prawo. Mianowanie sędziów w krajach europejskich przebiega różnie. W niektórych, jak Niemcy, większy wpływ na to mają politycy. W Austrii, Niemczech, Finlandii, Luksemburgu, Czechach, w ogóle nie ma odpowiednika naszej KRS. Kandydatury zatwierdza Minister Sprawiedliwości. Konstytucja, ma Pan rację, jest ustawą zasadniczą. Ale, nie czarujmy się, nie załatwi każdej sytuacji prawnej. Gdyby tak było to niepotrzebne byłyby Kodeksy: Karny, Cywilny, Rodzinny, Drogowy, Pracy itd. Konstytucja nie musi być zmieniona, ale poprawione czy uzupełnione powinny być niektóre jej artykuły. Jak w USA, poprawki do Konstytucji. Czas biegnie na przód, czasy się zmieniają i prawo powinno za tym nadążyć. Pisze Pan o sędziach, którzy orzekali w czasach PRL-u. Stan Wojenny w Polsce trwał w latach 1981-83, czyli 38 lat temu a transformacja była 30 lat temu. Czyli można było orzekać wtedy i teraz. Oczywiście, jak się młodo zaczęło. Panie Jakubie D. tak Pan wszystko neguje, a podobały się Panu nierozliczone afery, w których ludzie, tacy jak Pan i ja, często stracili dorobek życia? Podobały się Panu miliardy wędrujące na zachód w aferach Vatowskich? Podoba się Panu reprywatyzacja? Podoba się Panu jak zwracane są miliony za kamienice odbudowane po wojnie za nasze pieniądze? Nie wiem ile Pan ma lat, ale ja dostatecznie dużo żebym się mógł pogodzić z taką "sprawiedliwością". Dlaczego zwraca się pieniądze po cenach obecnych a nie z 1945 roku? Ani Pan ani ja tej wojny nie wywołaliśmy. Może Panu takie działania się podobają. Mnie nie. Rząd Buska przygotował projekt ustawy reprywatyzacyjnej, niech Pan sprawdzi kto ją wtedy zawetował. Kosztuje nas to teraz miliony złotych, jeśli nie więcej. Podobało się Panu jak urzędnicy państwowi dyskutowali o sprawach Państwa w knajpie a nie w Urzędzie? Podobał się Panu poziom tych dyskusji? Jeszcze się dali podsłuchać jak dzieci. Taka "praworządność" się Panu podoba? Panie Jakubie D., do tego żeby jakiekolwiek zmiany, potrzebne są wygrane wybory. Nie można mieć pretensji do ludzi, którzy mają inne poglądy niż Pan, czy ja. Takie jest prawo demokracji. We wszystkich krajach są różnice społeczne. I to dobrze. A wszelkie patologie czy nietolerancje powinno się zwalczać demokratycznie. Poza tym Pan ma zapewne poglądy bardziej liberalne, ja bardziej konserwatywne. Pan, jak zrozumiałem, chciałby zmian szybkich i radykalnych. Ja jestem za ewolucją i wolniejszymi zmianami w sferze obyczajowej czy religijnej. Pan ma do tego prawo, ale ja też. Pozdrawiam Andrzej Matysiak

  • Andrzej Matysiak 2019-10-06 17:31:27

    Treść komentarza...

  • Jakub D. - niezalogowany 2019-10-06 23:19:11

    Panie Andrzeju, nie jestem prawnikiem. O trójpodziale władzy dowiedziałem się 20 lat temu na lekcjach WOS. Po prostu uważnie obserwuję to co się dzieje w moim kraju i oczom nie wierzę. 44% polskiego społeczeństwa stawia na autorytaryzm, w którym konstytucja jest tylko na papierze, a sędziowie są zastraszani przez ludzi z obsesją na punkcie kontroli i władzy.
    Oczywiście, że konstytucja nie załatwia wszystkiego. Jest od tego, by stanowić ramy odniesienia i nakładać na demokratycznie wybrane władze nieprzekraczalne granice, które chronią obywateli przed tyranią jednej opcji politycznej. To jest umowa społeczna, którą zawarliśmy między sobą i którą po raz pierwszy po 1997 r. jedna strona sceny politycznej podeptała. Na temat niekonstytucyjności ustaw o TK, KRS i sądach, które PiS w szalonym tempie przyjmował po nocach wypowiadali się eksperci z Komisji Weneckiej, creme de la creme specjalistów od prawa konstytucyjnego i praworządności z różnych krajów Rady Europy. Te opinie są miażące dla PiS i żadne zaklinania garstki ludzi zapraszanych do TVP nic tu nie zmienią.
    Nie chcę wychwalać sytuacji w Polsce po 1989 r. Również część mojej rodziny, gorący zwolennicy wizji Kaczyńskiego, ma poczucie że po przełomie została odstawiona na boczny tor. Mam jednak świadomość, że przejście z jednego bieguna na drugi, jak w Polsce po 1989 r. była precedensem na skalę światową. Jako społeczeństwo nie mieliśmy od kogo się uczyć i popełniliśmy mnówstwo błędów, za które wielka część obywateli gorzko zapłaciła. Jednak nie zostaliśmy tam gdzie Białoruś. Mieliśmy gwarancję wolnych wyborów i co 4 lata demokratyczną szansę na zmianę władzy, wolne media, wstąpiliśmy do UE itd. A mogliśmy np. skończyć tam gdzie Rosja czy Białoruś.
    Przyznaję, że nie mogę nic powiedzieć o aferach VAT-owskich, bo nie znam szczegółów. Oczywiście, że byłem zbulwersowany poziomem dyskusji ludzi z PO. Tak samo jak nie jestem w stanie zaakceptować, aby Kaczyński nie mając nigdy żadnych dowodów mówił o "zbrodni smoleńskiej", albo nazywał mnie "najgorszym sortem z genem zdrady narodowej" czy "mordą zdradziecką".
    Jestem w stanie zrozumieć zagubienie ludzi w dzisiejszym świecie. Wiem, że polskie społeczeństwo jest konserwatywne i łatwo zastraszane wizjami nt. obcych, uchodźców, "deprawacjach", "nihiliźmie", "LGBT", itd. Natomiast tak skrajne wydarzenia, jak chociażby przyjęcie w kwietniu br. przez Radę Powiatu Ryckiego pseudo-uchwały ws. "powstrzymania ideologi gender i LGBT" jest przekroczeniem wszystkich czerwonych linii. PiS-owscy radni (w tym m.in. dyrektorka przedszkola z Ryk czy lekarz rodzinny z Dęblina), demonstrując lojalność wobec regionalnych władz partyjnych de facto odczłowieczają osoby LGBT i sprowadzają na nie niebezpieczeństwo. To jest regres cywilizacyjny.
    W klimacie stworzonym przez PiS, gdzie telewizja "publiczna" jest używana do promowania PiS i obrzydzania opozycji, gdzie niestosowanie się do orzeczeń sądowych staje się normą, a "nieprawomyślni" obywatele wskazywani jako "obcy", "Niemcy", "nie-Polacy", "zdrajcy", "dewianci" itd. nie ma szans na wyrównaną walkę wyborczą. Nie ma szans na merytoryczną debatę na palące tematy. Być może, rzeczywiście większość Polaków tego chce, ale dokąd nas to zaprowadzi? Raczej nie do demokratycznych wyborów w 2023 r.

  • gość 2019-10-07 08:10:04

    Ciesz się, że PIS pozwala wam i ochrania wasze marsze, a nie np jesteś w Rosji gdzie byłbyś zatrzymany i oskarżony za szerzenie treści uderzających w tradycyjne wartości.
    Już nie wspominam o krajach arabskich gdzie taka orientacja jest karana śmiercią.
    A w ogóle po co urządzacie te marsze, czemu one mają służyć, jak nie przymuszanie Polaków do akceptacji waszej orientacji. Słyszał kto o marszach heteroseksualistów?

  • gość 2019-10-07 08:26:27

    jak juz o marszach pisze "gosc" to po co marsze robiła solidarność w latach 80tych???? jak marsze takie beee, i fajnie było jak policja ich .............. a chwali Pan tak tą Rosje . To o to chodzi w cywilizowanym świecie aby pałować ????? a kraje arabskie to jest wzór??????

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-07 08:31:28

    Bardzo mądre opisy sytuacji i komentarz Pana Jakuba , czytac i się uczyć i rozumować politykę

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-07 08:35:37

    te rozmowy w kawiarni prywatne PO Panie Andrzeju M. to zostały wyciągnięte z kontekstu rozmowy i zrobiono z tego wiemy co , np zdanie ........."ze Państwo to kamieni kupa ..........itd\' znaczy całkiem co innego niz było prze z PIs nakrecane

  • gość 2019-10-07 08:39:46

    Porównywać solidarność, która walczyła o wolność, a promowanie jakichś dewiacji jest bardzo nie na miejscu.

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-07 09:20:34

    a jak bedzie cię np operował na stole operacyjnym dewiacjant to zrezygnujesz???

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-07 09:23:12

    dewiant itp

  • gość 2019-10-07 09:32:35

    Skończ te prowokacje, tylko podaj rzeczowe argumenty za akceptacją tej orientacji.

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-07 09:44:03

    jeżeli marsz jest zgłoszony prawnie ma prawo demonstracji i jezeli stowarzyszenie itp instytucje są legalne prawnie i tyle w temacie ,a czy to katolicy czy tęczowi obojetne

  • gość 2019-10-07 10:30:24

    To w końcu to jest marsz czy demonstracja? A jak demonstracja to przeciwko czemu?
    Nie każde zgromadzenie może być dopuszczone, np: takie które godzi w określone wartości.
    A jak na razie to są masowo urządzane spędy godzące w rodzinę, kościół, naszą kulturę i wartości.

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-07 10:57:22

    kazde moze byc dopuszczone jezeli instytucja nie łamie prawa i jest legalna ,

    "godzące w rodzinę, kościół, naszą kulturę i wartości." ???? narracja PIS

  • gość 2019-10-07 11:45:02

    A jaka jest Twoja narracja?

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-07 12:48:03

    sredniowiecze zostawiamy a idziemy do przodu bo to nieuniknione a niedługo nie bedziemy mieli nawet kogo gonić bo świat na ucieknie co pokazuje juz nam sytuacja w Unii Europejskiej ,ze na nic nie mamy wpływu ,nie uczestniczymy w zadnych decyzjach kluczowych

  • gość 2019-10-07 13:13:45

    Co ma wyznawanie tradycyjnych wartości ze średniowieczem?
    A co proponujesz w zamian?
    Potulnie podporządkować się rządom mniejszości dyktującej większości co wolno a, co nie?
    Bo jakaś lewacka razwietka w UE tak postanowiła?

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-07 14:00:23

    proponuje pracować rządzić zgodnie z Litera Prawa "Uchwały przeciwko osobom LGBT+ naruszają przepis Konstytucji: art. 7 mówiący o tym, że władze publiczne mają obowiązek działać na podstawie i w granicach prawa oraz art. 32, który zakazuje dyskryminacji kogokolwiek z jakiejkolwiek przyczyny. Karta Praw Podstawowych UE w art. 21 ust. 1 będąca prawnie zobowiązującą stanowi, że zakazana jest wszelka dyskryminacja, w szczególności ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

  • gość 2019-10-07 14:27:49

    Nie wiem czy wiesz, ale my nie przyjęliśmy tej karty w całości właśnie dzięki PISowi.
    A dany kraj nie ma obowiązku stosować się do dokładnie co do przepisów tego nowego ZSRR w wydaniu europejskim, tylko to są wytyczne jak należy postępować.

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-07 14:40:22

    niech każdy zostanie przy swoim spojrzeniu na Świat

  • Jakub D. - niezalogowany 2019-10-08 08:51:18

    Z jednej strony broni "rodziny, kościoła, naszej kultury i wartości", z drugiej pluje jadem na bliźnich i wyzywa od "dewiantów" czy "lewactwa". Z jednej strony wskazuje na Rosję jako wzór, z drugiej straszy UE, nazywając ją "europejskim ZSSR"... No jeżeli tak ma wyglądać "obrona polskości", to ja z taką "polskością" nie chcę mieć nic wspólnego...
    Swoją drogą, wczoraj jeden znany "dewiant" uratował 2-letniego chłopca z płonącego samochodu. Zastanawiam się, jak sobie ci "prawdziwi Polacy katolicy nie-dewianci" radzą z takim dysonansem poznawczym. Podejrzewam, że nie dowierzają, tak jak nie dowierzają, że PiS kupuje ludzi, aby zrzekli się swoich praw, w tym prawa do niezależnych sądów.

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-08 10:59:25

    Kazda polityczna frakcja ma tą samą kuchnie polityczną i nawet identyczną co w TVP teraz wałkują "Neumanna " Kazda nie jest idealna partia i jej ludziska ,polityka to wielkie g............... ale ktoś musi rządzic tak swiat skonstruowany . Nie mówie ze PO to super ,tez mają za uszami i skupili się za duzo na wyższej klasie społecznej itd ale to co PIS wyrabia to wszystkie raporty róznych instytucji prawniczych społecznych itp oceniają jako zdewastowanie wartości ,zasad ,reguł, prawa jakich od 30lat nikt nie poczynił a rządziły rózne opcje , to opcja która nie umie rządzic dogadując się tylko kłócąc. Ich szef inaczej nie potrafi takaka jego natura .

  • gość 2019-10-08 12:01:32

    @Jakub D.
    Skończ te manipulacje, nie cytuj jakichś wyrwanych z kontekstu fragmentów, które mają być w Twoim mniemaniu uzasadnieniem Twojej tezy.
    Ten kto jest katolikiem musi postępować w/g Pisma Św., a w nim nie ma miejsca dla odmienności niezgodnych z wyznawaną wiarą. Dlatego m.in. taki Jędraszewski nie mógł inaczej was określić.
    A odnośnie "europejskiego ZSRR" poczytaj sobie dzieła niejakiego Coudenhove-Kalergi, który był m.in. za likwidacją państw narodowych, a twórcy UE wzorowali się na jego planie stworzenia tzw. Paneuropy.

  • Jakub D. - niezalogowany 2019-10-08 12:52:06

    Jeżeli ktoś posiłkuje się Pismem Św., żeby nazywać ludzi "zarazą", to albo z tym pismem jest coś nie tak, albo z tym człowiekiem. Ilu jest islamistów, którzy powołują się na Koran do usprawiedliwiania terroryzmu??? Chrystus o "pedałach" nic nie mówił. Zresztą jego przekaz jest bardzo prosty, a Kościół Jędraszewskiego czy Rydzyka z tym przekazem już nic wspólnego nie ma. Tu nie chodzi o Chrystusa, tylko o władzę, przywileje i pieniądze. Wystarczy popatrzeć, jak polski episkopat steruje procesem legislacyjnym w Polsce czy edukacją (indoktrynacją) i jak traktuje chociażby ofiary księżowskich nadużyć seksualnych.

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-08 13:11:38

    Rodzimowiercy powiedzą ,że to kościół i chrzescijaństwo zabiło ich wiarę i wytępiło bo pazernośc władz kościoła nie znała granic więc rozdział musi być w państwie respektowany , wiara wiarą ale kościół swoje miejsce w szeregu jako instytucja

  • gość 2019-10-08 14:02:55

    @Jakub D.
    Było już dużo takich, którzy chcieli zmieniać Pismo Św. i jak dotąd nikomu się nie udało.
    Coś w tym jest. Chyba Biblii nie czytałeś, jeśli tam nic nie ma o "pedałach".
    Nie mierz wszystkich księży jedną miarą, bo są i tacy którzy reprezentują sobą właściwy poziom. A nie będą wszyscy odpowiadać za jakichś zbłąkanych duszpasterzy.
    Koranu też chyba nie czytałeś, są tam słowa o tzw. dżihadzie czyli "walce z niewiernymi".
    Co do indoktrynacji, to właśnie w Polsce trwa taka w zakresie promowania ideologii lgbtq+ bo chyba tak się ten wasz ruch teraz zwie, gdzie mniejszość chce wmówić większości kto tu naprawdę rządzi.

  • gość 2019-10-08 15:11:35

    Mniejszość chce przypomnieć większości, co znaczy zapis np. art. 32 Konstytucji RP:
    "1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
    2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny."
    Oczywiście PiS i episkopat mają Konstytucję RP w wiadomym miejscu, o czym pisałem wyżej, ale na szczęście spora część obywateli Polski nie chce mieć tutaj drugiej Białorusi i Rosji, gdzie owszem jest konstytucja, nawet całkiem sympatyczna, ale i tak wyroki sądowe są pisane pod dyktando władzy.
    Co do Starego Testamentu, jest tam tyle rzeczy np. dotyczących niewolnictwa, które nijak nie mają się do współczesności. Jeżeli traktować je poważnie, a nie jak mitologię, to są po prostu niebezpieczne, bo np. gloryfikują przemoc, sadyzm i zabijanie.

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-08 15:36:58

    "Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.".....
    tzn bronic z naciskiem dbać w ramach prawa kazdego rodzaju mniejszosci
    "w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny."
    to jest rola w demokracji Państwa i władz na każdym szczeblu : powiat ,gmina .

  • Jakub D. - niezalogowany 2019-10-08 18:50:07

    Dodam, że przecież każdy z nas należy do jakiejś mniejszości. W zależności od kontekstu może być w danej grupie np. jedynym leworęcznym, jedym wierzącym, jedynym rodzicem, jedymnym emerytem, jedynym zwolennikiem PiS-u, jedynym wegetarianinem, jedynym rowerzystą, jedynym alergikiem itd. Co nie znaczy, że ma być przez tę grupę dyskryminowany. Konstytucja RP jest dla wszystkich obywateli.

  • gość 2019-10-08 19:06:26

    @Jakub D.
    Okazało się, że Biedroń kłamał, chyba chciał sobie zrobić reklamę przed wyborami.
    Chyba, że dalej wierzysz w te Twoje teorie spiskowe, że wszystkie służby są na usługach PISu.
    Równe prawa nie oznaczają przyzwolenia na wszystko, nie wszyscy mogą mieć równe prawa ze względu na różne okoliczności.
    Jak ktoś nie umie poprawnie zinterpretować Biblii i obraża chrześcijan i ich świętą księgę, to powinien się poprawić, bo w przeciwnym razie chyba dla niego jest brak miejsca w Kościele katolickim.
    Dziwne, że jest tylko teraz taka moda na ataki na katolików, a nikt nie ma nic naprzeciwko islamistom albo Żydom.

  • Jakub D. - niezalogowany 2019-10-08 19:30:07


    Wiadomość podała OSP, nie Biedroń. On tej sprawy nie komentował, więc dlaczego zarzucasz mu kłamstwo???
    Według Konstytucji RP wszyscy są równi. Ty byś chciał uprzywilejowania dla katolików, których "pasterze" wyzywają ludzi od "zarazy", ale jak tylko zwrócisz uwagę, że ten język jest wstrętny i nie ma nic wspólnego z przesłaniem Chrystusa, to słyszysz, że jest to "wściekły atak nihilistycznego lewactwa".
    Każdy fundamentalizm jest chory i niebezpieczny, nie ważne, czy islamski, żydowski czy katolicki.

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-08 19:51:24

    "Jak ktoś nie umie poprawnie zinterpretować Biblii i obraża chrześcijan i ich świętą księgę,\' to Twoim wrogiem powinni być Świadkowie Jechowi bo oni interpretują całkiem inaczej

  • gość 2019-10-08 20:36:51

    @Jakub D.
    Sprawę skomentował Biedroń, który rzypisał sobie, że wyciągnął jakiegoś chłopca z płonącego samochodu, a okazuje się że zrobił to policjant, a Biedroń użyczył tylko samochodu. Ale pewnie w/g Ciebie policja wykonuje rozkazy z Nowogrodzkiej.
    A skąd Ty wiesz jakim przesłanie kierował się Chrystus?
    Jak już pisałem skończ te manipulacje, bo gdybyś żył w tamtych czasach, to byłbyś kolejnym do uzdrowienia przez niego od grzechu nieczystości. Ale Ty po prostu nie chcesz tego przyznać, bo to byłoby sprzeczne z wyznawaną przez Ciebie ideologią.
    A jak niby katolicy mają traktować wrogów kościoła? Może mają się do nich przymilać i liczyć, że sami ustąpią?

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-08 20:46:54

    "A jak niby katolicy mają traktować wrogów kościoła? Może mają się do nich przymilać i liczyć, że sami ustąpią?" tak własnie katolicy mają postępowac jak Pan napisał przymilać się wybaczać i kochać

  • gość 2019-10-08 20:59:07

    A za to zwolennicy lgbtq+ mogą wyzywać ich przeciwników od faszystów, profanować symbole religijne, kpić z rytuału mszy św. i wiele innych...

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-08 21:09:26

    "A za to zwolennicy lgbtq+ mogą wyzywać ich przeciwników od faszystów, profanować symbole religijne, kpić z rytuału mszy św. i wiele innych." a jako katolik Pan Pani musi nadstawic policzek tak mowi wiara katolicka

  • gość 2019-10-08 21:15:58

    @gość
    Biedroń konsekwentnie nie komentuje sprawy, ale Ty twierdzisz, że komentuje i że coś sobie przypisał. Właśnie to się nazywa MANIPULACJA.
    Jak to jest, że cały czas próbujesz wchodzić nie na swoje podwórko i robisz prywatne wycieczki nt. mojej orientacji? Przecież nawet mnie nie znasz. Czy ja komentuję Twoją seksualność? Czy ja Ci mówię, co zrobiłby Ci Chrystus? Czy ja czytam Ci w myślach, żeby zgadywać, co powiesz nt. jakiegoś oświadczenia policji??? Trochę pokory. Zdaje się, że wśród katolików taka postawa jest określana jako "pycha"... Zgadłem???

  • gość 2019-10-08 21:17:39

    Przykro mi tkwisz w błędzie, katolik ma też obowiązek obrony swojej wiary i niezadowolony z takiego obrotu spraw może Ci po prostu założyć sprawę w sądzie o obrazę uczuć religijnych.
    I nie nawijaj tu innym makaronu na uszy, bo tak naprawdę popierasz zmiennopłaciowych, bo masz z tego określone korzyści polityczne. Jak ich rola w rozwalania kościoła i zmiany obecnego ładu się skończy, to dołączą do innych.

  • gość 2019-10-08 21:19:18

    To było do kandydata

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-08 22:08:04

    ja popieram prawo i zasady prawne samorządowe itp a kościól to rozdział od państwa egzekwowanie podpisanych umów ,
    a co do kościoła

    "obowiązek obrony swojej wiary i niezadowolony z takiego obrotu spraw może Ci po prostu założyć sprawę w sądzie o obrazę uczuć religijnych. " tez mam nadzieje ,że założaą sprawy ludzie molestowani przez księży itp historie jak biznesy księzy jak sami księza sie rozliczą ze swoich dzieci które mają na boku itp

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-08 22:08:04

    ja popieram prawo i zasady prawne samorządowe itp a kościól to rozdział od państwa egzekwowanie podpisanych umów ,
    a co do kościoła

    "obowiązek obrony swojej wiary i niezadowolony z takiego obrotu spraw może Ci po prostu założyć sprawę w sądzie o obrazę uczuć religijnych. " tez mam nadzieje ,że założaą sprawy ludzie molestowani przez księży itp historie jak biznesy księzy jak sami księza sie rozliczą ze swoich dzieci które mają na boku itp

  • Kandydat na Burmistrza R Kandydat na Burmistrza R 2019-10-08 22:14:24

    mi zarządzając miastem gminą nie potrzebny jest ksiądz( kropidło itp) do otwierania drogi , budowania lub na koncercie do przemówień itp oczywiscie moze byc czasem jako uczestnik imprezy , nawet zaproszony jako jedna z instytucji bedących w gminie .

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

usługi minkoparką

usługi minikoparką


Zatrudnię zbrojarzy

Poszukujemy kandydatów na stanowisko: ZBROJARZ  Miejsce pracy: WARSZAWA Zadania: - wykonywanie zbrojenia na budynkach mieszkalnych, biurowych..


Praca Sante: OPERATOR MASZYN /

FIRMA SANTE A. Kowalski Sp. j. w związku z dynamicznym rozwojem do zakładu produkcyjnego w Sobolewie poszukujemy osób na stanowisko: OPERATOR MASZYN..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez twojglos.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Firma Wydawnicza Michał Gawryołek z siedzibą w Ryki 08-500, ul. Szkolna 1

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"