:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
PILNE

Rodzina: Lekarka nie obejrzała dziecka. Odeszliśmy z kwitkiem

Pożary, Rodzina Lekarka obejrzała dziecka Odeszliśmy kwitkiem - zdjęcie, fotografia

Bartosz ma 9 lat. W czasie szkolnych zabaw kolega drasnął go w oko. To zaczęło puchnąć. Zaniepokojona stanem syna Marta Bilska poszła na wizytę do lekarza pierwszego kontaktu. - Dostaliśmy skierowanie na konsultację okulistyczną. Lekarz napisał, że to pilne - relacjonuje matka.

A, że było już po 13. okazało się, że miejscem gdzie przyjmuje taki specjalista jest przychodnia na ul. Kirkora. Było to o tyle ważne, że placówka przyjmuje na NFZ. Pani Marta poprosiła o pomoc mamę - panią Alicję. Kobiety sprawdziły, że okulistka przyjmuje od. 15. Miały nadzieję na wizytę. Zwłaszcza, że jak utrzymują, oko bolało Bartka coraz bardziej.

Według relacji kobiet przez telefon w rejestracji miano powiedzieć im, że mają pacjentów "pierwszorzędnych", i że chłopca nie przyjmą. - Zrozumiałam, że ktoś jest ważniejszy od mojego dziecka - mówi Bilska.

Okazuje się, że pacjenci "pierwszorzędni" to tacy, którzy przychodzą na wizytę pierwszy raz. Dla takich czas oczekiwania na okulistę wynosi dwa tygodnie. Panie w rejestracji zapisały Bartosza na wizytę. Nie były jednak w stanie "upchnąć" go na wtorek (dzień zgłoszenia do lecznicy) z powodu dużej liczby pacjentów. Biorąc jednak pod uwagę, że to dziecko i ze skierowaniem, zapisały go na wizytę najwcześniej jak mogły, czyli na następny dzień w godzinach przedpołudniowych. Równolegle, jak mówi dyrekcja przychodni, poinformowały, że rodzina może jeszcze próbować dostać się do okulisty, który przyjmuje na NFZ w Dęblinie lub Puławach.

Spięcie w gabinecie

Marta i Alicja Bilskie mimo wszystko zdecydowały że pojadą na Kirkora i poproszą okulistkę o wizytę osobiście. Jak mówią, nie chodziło o wpychanie się w kolejkę, ale przyjęcie na koniec dnia pracy. - Pani doktor nawet do nas nie wyszła - informuje Marta Bilska. Sprawę próbowała przejąć pani Alicja. Twierdzi, że kiedy poszła do gabinetu zapytać okulistkę, czy przyjmie jej wnuka, wywiązała się nieprzyjemna rozmowa. - Zostałam wyproszona. Dziwi mnie takie zachowanie, bo lekarz to przecież zawód z powołaniem - mówi pani Alicja.

Dyrekcja przychodni przedstawia inną wersję wydarzeń. Twierdzi, że Bilska wszczęła awanturę i zwyzywała personel. Do gabinetu weszła w momencie badania pacjenta. Została więc wyproszona. - Tego dnia miałam trzech dość "ciężkich" pacjentów, których kierowałam do szpitala. Fizycznie nie byłam w stanie obejrzeć chłopca - mówi lekarka.

Dodaje, że jaj pracownice z recepcji zaproponowały matce i babci najszybszy wolny termin wizyty. A co w związku z tym, że na skierowaniu Bartosza była informacja o "pilnej konsultacji"?  - Pilna to nie znaczy, że tu i teraz. Przychodnia to nie jest ostry dyżur - mówi okulistka. Dodaje, że jej personel rozpoznał wstępnie u chłopca zapalenie oka. - To w tym okresie powszechne dolegliwości  - tłumaczy.

Po tym, jak nie udało się dostać we wtorek do lekarza, chłopcu pomogli medycy ze Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Puławach. Lekarz dyżurny ściągnął znajomego okulistę. Potwierdziło się, że Bartosz nabawił się zapalenia.

Rozmowa z Małgorzatą Bartoszek, rzecznikiem prasowym Lubelskiego Oddziału NFZ

Możemy przeprowadzić postępowanie wyjaśniające

Jak powinien zachować się lekarz specjalista, do którego zgłasza się pacjent?

Lekarz specjalista w pierwszej kolejności powinien ocenić stan zdrowia chłopca, gdyż o konieczności udzielenia porady lekarskiej w dniu zgłoszenia się pacjenta decyduje stan jego zdrowia. W przypadku, gdy stan zdrowia pacjenta nie wymaga natychmiastowej pomocy, lekarz powinien zaproponować pacjentowi inny termin wizyty.

 

W opisywanym przez "Twój Głos" przypadku rodzina Bartosza postanowiła skorzystać z pomocy SOR-u. Tak powinni robić inni pacjenci w podobnych przypadkach?

W Szpitalnym Oddziale Ratunkowym udzielana jest pomoc pacjentom znajdującym się w stanie zagrożenia zdrowia i życia. SOR nie zastępuje ani lekarza podstawowej opieki zdrowotnej ani specjalisty.

 

W jaki sposób pacjenci mogą dochodzić swoich praw?

W przypadku odmowy udzielania świadczenia, pacjent lub opiekun prawny pacjenta może złożyć skargę do dyrektora danej placówki medycznej. Można również złożyć skargę do Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, który przeprowadzi postępowanie wyjaśniające. Szczegółowe informację są dostępne na stronie www.nfz-lublin.pl w zakładce "skargi i wnioski".

Reklama

Rodzina: Lekarka nie obejrzała dziecka. Odeszliśmy z kwitkiem komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

KREDYTY DLA ROLNIKA

Dzień dobry, jestem pracownikiem jednego z wiodących banków z 13-letnim doświadczeniem w branży. Mam do zaoferowania kompleksową obsługę klientów..


Zobacz ogłoszenie

Poszukuję pracowników do prac

Poszukuję pracowników do prac brukarskich. Praca w okolicach Ryk (woj. Lubelskie) . Firma gwarantuje zakwaterowanie w domku pokoje 2 osobowe,..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez twojglos.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Firma Wydawnicza Michał Gawryołek z siedzibą w Ryki 08-500, ul. Szkolna 1

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"